از حالا به بعد اتصالات Wi-Fi توسط پروتکل امنیتی جدید WPA3 ایمن می‌شود

Wi-Fi یکی از راه‌هایی است که هکر‌ها می‌توانند بدون اینکه ردی باقی بگذارند، به سیستم شما نفوذ کنند. اطلاعات موجود در شبکه‌های Wi-Fi در مقایسه با سیستم‌های با سیم، باز‌تر و در دسترس‌تر هستند، بنابراین نیاز به امنیت بیشتری دارند. کمپانی Wi-Fi Alliance پروتکل امنیتی جدیدی به نام WPA3 را معرفی کرده که ایمنی بیشتری را برای داده‌های اشخاص و کسب‌و‌کار‌ها فراهم کرده است.

استاندارد امنیتی قدیمی WPA 2 از سال 2004 استفاده می‌شد. در مقایسه با WPA 2، پروتکل جدید WPA3 پیشرفته‌تر بوده و دارای قابلیت‌های تازه‌ای برای دستگاه‌های متصل به شبکه است.

یکی از مهم‌ترین اصلاحاتی که در پروتکل WPA3 صورت گرفته، از بین رفتن نواقصی است که به هکر‌ها اجازه می‌داد هر زمان که اراده کنند، پسورد Wi-Fi افراد را حدس بزنند. در مورد WPA3، کاربر تنها اجازه دارد یک‌بار پسورد را وارد کند، بنابراین اگر پسورد اشتباه باشد، دسترسی به سیستم متوقف خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پروتکل Forward secrecy است، که دستگاه را از نفوذ سارقین داده ایمن می‌کند. حتی اگر هکر‌ها بتوانند به سیستم‌تان نفوذ پیدا کنند، امکان بیرون کشیدن اطلاعات قدیمی شما را نخواهند داشت.

ویژگی The Easy to Connect، اتصال به Wi-Fi را به کمک QR code ساده‌تر کرده است. به این ترتیب، Wi-Fi با اسکن QR code توسط تلفن همراه، به دستگاه شما متصل خواهد شد.

روتر‌های قدیمی‌تر Wi-Fi با وجود WPA3، امکان به‌روز رسانی ندارند. اما روتر‌های جدید ویژگی‌های امنیتی WPA3 را ساپورت می‌کنند. به این ترتیب، هم می‌توانید منتظر نسخه به‌روز رسانی روتر قدیمی‌ خود باشید و هم می‌توانید روتر Wi-Fi جدید مخصوص WPA3 را تهیه کنید.