قابلیت Application Control آنتی ویروس‌های eScan

درک ویژگی Application Control

امروزه بسیاری از کاربران، نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی را بدون آنکه شناخت و مطالعه کافی نسب به آنها داشته باشند، روی تلفن‌های همراه خود نصب می‌کنند. با نصب این اپلیکیشن‌ها، به آنها اجازه می‌دهید که به داده‌های تلفن همراهتان که شامل پیغام‌ها، لیست مخاطبان، گالری تصاویر و غیره است، دسترسی پیدا کنند. از طرفی، این اپلیکیشن‌ها از محل استقرار، آدرس، مکان‌‌هایی که معمولا به آنها مراجعه می‌کنید و جزییات مربوط به ایمیل آدرس شما، مطلع هستند. تمام این مسائل به این خاطر است که شما نا‌آگاهانه قوانین اپلیکیشن‌ها را پذیرفته و اطلاعات شخصیتان در اختیار آنها قرار دادید.

قابلیت Application Control آنتی ویروس ای اسکن، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها را مسدود می‌کند، مگر اینکه مورد تایید قرار بگیرند. به طور معمول، تمام اپلیکیشن‌های دانلود شده، توسط eScan مسدود می‌شوند و تنها از طریق وارد کردن پسورد امنیتی تلفن همراه eScan امکان دسترسی به آنها وجود خواهد داشت.

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌ها را دسته بندی کرده، و محدوده زمانی مشخصی را برای اجرا یا عدم اجرای آنها روی ویندوز تعیین کنید. همچنین کمک می‌کند که تنها به اپلیکیشن‌های مورد تایید و داخل وایت لیست دسترسی داشته، و دسترسی به سایر اپلیکیشن‌ها را متوقف می‌کند.

Application Control از جمله قابلیت‌هایی است که از نصب اپلیکیشن‌های نا‌خواسته و مخرب جلوگیری می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند از دانلود و نصب اپلیکیشن‌هایی که از منابع نا‌شناخته هستند نیز جلوگیری کند. مدیریت مدیریت تجهیزات سیار سازمانی (Enterprise Mobility Management) به کار رفته در ای اسکن، رویکرد جامعی را در زمینه ایمنی اپلیکیشن‌ها و دسترسی به اطلاعات سازمان ارائه می‌دهد. به این ترتیب، داده‌های سازمانی از دسترسی غیر‌مجاز، حمله بد‌افزار‌ها و نابودی، در امان خواهند بود.

eScan محصولات متنوعی مانند آنتی ویروس، eScan ISS و eScan TSS، امنیت تلفن همراه eScan و غیره را برای استفاده در منازل و دفاتر اداری کوچک طراحی و تولید کرده است. وجود ویژگی Application Control، عملکرد سیستم‌ها و دستگاه‌ها را روان‌تر و بهتر می‌کند. از دیگر از محصولات شرکتی و سازمانی eScan می‌توان به eScan Corporate 360، eScan Endpoint Security و غیره اشاره کرد. اضافه کردن ویژگی Application Control به این محصولات، عملکرد و باز‌دهی کارکنان را بالا برده و از سرقت داده‌ها جلوگیری می‌کند.