نفوذ هکر‌ها به گوشی‌های موبایل تنها با یک کلیک

از خطر پیام‌های جعلی واتس اَپ آگاه باشید

مدتی است که واتس اَپ WhatsApp به عنوان اپلیکیشنی جهت انتقال اخبار میان مردم و گروه‌ها، با استقبال گسترده‌ای رو‌به‌رو شده است. مجرمان سایبری از این موضوع سو‌استفاده کرده از طریق این اپلیکیشن، کاربران را طعمه قرار می‌دهند. روزانه انواع مختلفی از اِسکم‌ها و پیام‌های جعلی از طریق واتس اپ بین کاربران رد و بدل می‌شود.

ای‌اسکن در مورد انتشار یک بد‌افزار جدید به کاربران واتس اپ هشدار می‌دهد. این بد‌افزار جدید برای مثال با ارسال پیامی مبنی بر دسترسی به اینترنت رایگان، به تلفن همراه شما نفوذ پیدا می‌کند. تنها راه حل این مشکل، دوری کردن و دور زدن این بد‌‌افزار است.

  1. نام‌های جعلی: ممکن است از طرف یک سایت تجاری جعلی که از نام یک شرکت معروف استفاده کرده، پیامی دریافت کنید. نام آن برند معروف شما را ترغیب می‌کند تا روی لینک فرستاده شده کلیک کنید. قبل از این کار، از صحت و سلامت نام وب‌سایتی که از طریق واتس اپ برای شما ارسال شده، اطمینان حاصل کنید.
  2. سایت‌هایی با نام‌های اشتباه: گاهی اوقات نام برند‌های معتبر را به عمد تغییر می‌دهند تا با گمراه کردن کاربر، او را مورد حمله فیشینگ قرار دهند. به این ترتیب با کلیک کردن روی چنین لینک‌هایی، به سمت وب‌سایت‌های نا‌شناخته‌ای برده شده و اطلاعات گوشی موبایل کاربر توسط هکر‌ها به سرقت می‌رود.
  3. اسپم در واتس اپ: ممکن است تا به حال پیام‌های اسپم متعددی دریافت کرده باشید. قبل از فوروارد کردن چنین پیغام‌هایی، ابتدا نام دامنه و وب‌سایت را بررسی کنید.
  4. اپلیکیشن‌های تقلبی: لطفا همیشه قبل از دانلود فایل‌های APK یا اپلیکیشن‌های اندروید، از اعتبار آنها مطمئن شوید. لینک‌هایی مثل http://play-google.com/store/apps/com.ife.google متعلق به گوگل نیستند. بنابراین قبل از دانلود هر گونه اپلیکیشن از google play store و App store، درستی آن را بررسی کنید.

ای‌اسکن با معرفی محصولات متنوع امنیتی شامل eScan Mobile Security for Android ،eScan Tablet Security for Android و eScan Mobile Security for iPhones & iPads، گوشی‌ تلفن همراه شما را از حمله هکر‌ها در امان نگه می‌دارد.