بخش آموزش هدف اصلی حملات سایبری

اهمیت ایمنی داده‌های بایگانی شده مدارس و دانشگاه‌ها

دانشگاه‌ها و مدارس، حجم عظیمی از تحقیقات،‌ شمار متعددی تئوری‌ و پایان‌نامه‌ را بایگانی و در اختیاری بسیاری در نقاط مختلف دنیا قرار داده‌اند. بایگانی دانشگاه‌ها به صورت شبانه روز و در تمام طول هفته،‌ پذیرای دانشجویان و استادان است. اما مشکل پایین بودن امنیت و در معرض خطر حملات سایبری بودن این مراکز آموزشی است.

یکی از بزرگترین دلایل حملات گسترده به دانشگاه‌ها و مدارس، استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان از وسیله‌های قابل حملی مثل فلش مموری‌هایی است که برای تبادل و دسترسی به اطلاعات، مورد استفاده قرار می‌دهند. این وسیله‌های قابل حمل یا USBها، منتقل کننده بسیاری از باج‌افزار‌ها و تروجان‌ها از سیستمی به سیستم دیگر بوده و خطرناک‌ترین ابراز برای مراکز آموزشی به‌شمار می‌روند.

ای‌اسکن با تولید آنتی ویروس eScan Enterprise Edition، مخصوص شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، با ارائه راه حل‌های امنیتی و راهنمایی‌های نو‌آورانه و قدرتمند، بسیاری مراکز آموزشی را از خطر حملات سایبری ایمن کرده است. eScan با فراهم آوردن ایمنی کامل جهت مدیریت وسیله‌های قابل حمل و همچنین DLP (نرم‌افزار حفاظت از داده)، دسترسی به شبکه دانشگاه و USBهای سالم را امکان‌پذیر می‌کند. از طرفی، کنسول مدیریت مرکزی ای‌اسکن، به استقرار وصله‌های امنیتی در بین سیستم‌های متصل به شبکه کمک کرده، و چنانچه سیستمی دچار مشکل امنیتی شده باشد، سریعا به مدیر شبکه اطلاع می‌دهد.