هشدار در رابطه با کلاهبرداری‌های مالیاتی

پیامک‌های به ظاهر معتبری که دارای محتوای خرابکارانه هستند

سازمان‌های رسیدگی کننده به جرایم سایبری، مشغول بررسی تخلف سایبری هستند که اخیرا در هند سر‌ و صدا به پا کرده بود. این تخلف مربوط به پیامکی است که ظاهرا از سوی دپارتمان امور مالیاتی برای افراد فرستاده می‌شد. به گفته کارشناسان، این پیامک می‌تواند منجر به دزدی اطلاعات و کلاهبرداری‌های مالی شود.

طی ماه گذشته، خبری در رابطه با جرایم سایبری منتشر شد. طی این خبر، برخی افراد در هند پیامک‌هایی دریافت کردند که حاوی تاییدیه استرداد مالیات بر درآمد آنها بود. داخل این پیامک شماره حسابی هم ضمیمه شده بود که به دریافت کنندگان تذکر می‌داد در صورت درست نبودن شماره حساب، باید روی لینک داخل پیامک کلیک کرده و جزییات حساب بانکیشان را وارد وب‌سایت کنند.

از آنجاییکه شماره حساب ارسال شده قاعدتا اشتباه بود، کاربر مجبور می‌شد روی لینک کلیک کند. شخص قربانی با کلیک روی لینک وارد وب‌سایت به‌ظاهر معتبر دپارتمان امور مالیاتی می‌شد. سپس از فرد خواسته می‌شد تا ID و رمز عبور خود را وارد کند، و به این شکل او را به تله می‌انداختند. در برخی موارد، کاربر به وب‌سایت‌هایی هدایت می‌شد که حاوی بد‌افزار و پلاگین‌های مخرب بودند. ای‌اسکن در چنین مواردی توصیه‌هایی دارد که به شرح زیر هستند:

  • از آنتی‌ویروس‌های معتبری استفاده کنید که فضای اینترنتی امنی برای شما ایجاد کرده و شما را وب‌سایت‌های مطمئن هدایت کند.
  • با نصب فایر‌وال روی کامپیوترتان، از ایمنی شبکه‌های داخلی و فضای اینترنت اطمینان حاصل کنید.
  • همیشه قبل از فوروارد کردن خبر‌ها، صحت آنها را بررسی کنید.
  • هیچگاه فریب ظاهر موجه یک وب‌سایت را نخورید و تحت تاثیر عکس‌ها، لوگو و بنر‌های داخل آن قرار نگیرید.
  • پیش از مطالعه اخبار داخل وب‌سایت، از اعتبار خود وب‌سایت مطمئن شوید.
  • چنانچه گوگل اعتبار وب‌سایتی را تایید نکرد، به سرعت از آن خارج شوید.

یک آنتی ویروس خوب شما را از تهدیدات اینترنتی، ایمیل‌های فیشینگ و هر نوع حمله ویروسی مصون نگه می‌دارد. پیش از انتخاب هر نوع نرم‌افزار امنیتی، در مورد قابلیت‌های آن تحقیق کنید. همچنین قبل از نصب هر گونه آنتی‌ویروسی، به دنبال ویژگی‌هایی مانند امنیت شبکه، حفاظت از سرقت هویت، دامنه و اعتبارسنجی IP در آن باشید. از جمله آنتی‌ویروس‌هایی که تمام این قابلیت‌ها را یکجا در اختیار کاربر قرار می‌دهد eScan Total Security Suite with Cloud Security است.