تاثیر هوش مصنوعی در بهبود کیفیت زندگی

انسان امروز و وابستگی به فناوری

تصور کنید در حال رانندگی پیامکی دریافت کنید، در چنین وضعیتی می‌توانید به جای تایپ کردن، تنها با گفتن کلمه Reply به پیامک دریافتی‌تان پاسخ بدهید. این بخشی از قابلیت‌های سیستم هوشمندی است که در داخل تلفن همراه شما قرار داده شده است.

سیری (Siri)، گوگل نَو (Google Now)، کُرتانا (Cortana) و غیره شخصیت‌های دیجیتالی هوشمندی هستند که در پلتفرم‌های مختلف (iOS ,Android و Windows Mobile) به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات مفید مورد‌نیازتان را پیدا کنید. همه این‌ها مثال‌های ساده‌ای از هوش مصنوعی (Al) هستند. همچنانکه دنیا روز‌به‌روز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، فناوری‌های روز مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا (IoT) و فناوری ابری، کسب‌و‌کار به شیوه سنتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. سیستم‌های موبایل از طریق درک، برنامه‌ریزی، منطق، یادگیری، ارتباط، تصمیم‌گیری و عمل، در جهت رسیدن به اهداف مشخصی بهینه شده‌اند.

با کمی دقت متوجه می‌شوید که در داخل خودرو، تلفن همراه، بانک و منزل شما، هوش مصنوعی به کار برده شده است. کمک گرفتن از Siri برای مسیر‌یابی، یا خرید آنلاین از طریق کارت اعتباری از جمله کاربرد‌های هوش مصنوعی است که روزانه با آن سر‌و‌کار داریم. به طور کلی، زندگی انسان امروز بیش از گذشته به فناوری و به‌خصوص هوش مصنوعی وابسته شده و این وابستگی روز‌به‌روز بیشتر هم خواهد شد.