چطور قابلیت مکان‌یابی گوگل را متوقف کنیم

چه تاریخچه مکانی‌تان Location History را فعال کنید چه نکنید، گوگل به‌طور مرتب مکان دقیق شما را ذخیره می‌کند. روش‌هایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید مکان و موقعیتتان را تا حد امکان در شرایط مختلف خصوصی نگه دارید. گوشی‌های موبایل با برج‌های سلولی مرتبط هستند تا موقعیت مکانی شما دائما مشخص شود.

برای تمامی دستگاه‌ها

برنامه خود را باز کنید و به myactivity.google.com بروید. در قسمت بالا سمت چپ، منویی وجود دارد که باید روی گزینه Activity Control آن کلیک کنید. در این قسمت Web/App Activity و Location History را غیر‌فعال کنید. بعد از انجام این مرحله، گوگل به شما هشدار خواهد داد که بخشی از سیستم مدیریتی آن دچار مشکل شده است. زمانیکه Location History گوگل اکانت‌تان را غیر‌فعال می‌کنید، کلیه دستگاه‌های مرتبط با آن گوگل اکانت نیز متوقف خواهند شد. به طور کلی، تنها کاری که غیر‌فعال کردن Location History انجام می‌دهد این است که مانع از ثبت تایم‌لاین موقعیت مکانی‌تان توسط گوگل می‌شود، و شما دیگر قادر به مشاهده آن نخواهید بود.

برای اندروید

1.وارد تنظیمات اپلیکیشن شوید

2. گزینه تنظیمات گوگل را انتخاب کنید

3. سپس وارد گوگل اکانت (Info, Security و Personalization) شوید

4. بعد از ورود به Data & personalization، گزینه Web & App Activity را خاموش کنید

5. در مرحله بعد Location History را نیز خاموش کنید

برخی از دستگاه‌های اندرویدی ممکن است طراحی مخصوص به خود‌شان را داشته باشند که در نتیجه احتمال دارد دستور‌العمل بالا روی آنها قابل اجرا نباشد. اما معمولا Location History بیشتر دستگاه‌های اندرویدی به این شیوه غیر‌فعال خواهد شد. اگر نتوانستید تنظیمات گوگل را داخل گوشی خود پیدا کنید، می‌توانید وارد وب‌سایت myactivity.google.com شوید و از آنجا مراحل غیر‌فاعل کردن Location History را اعمال کنید.

برای Apple iOS

1. روی Google Account (سمت چپ نوار پیمایش Navigation bar) کلیک کنید

2. سپس عبارت Manage your Google Account را پیدا کرده و بعد از آن وارد Personal info and privacy شوید

3. در مرحله بعد My Activity، سپس در سمت چپ نوار پیمایش وارد Activity Control شده و Web & App Activity را خاموش کنید

4. پایین‌تر آمده و Location History را نیز خاموش کنید