eScan؛ از امنیت دستگاه‌های نقاط انتهایی تا هسته اصلی شبکه

این روزها با توجه به گستره وسیعی از تهدیدهای سایبری شامل حملات مخفیانه، هدفمند و اغلب با انگیزهای مالی که از آسیب پذیری‌های نقاط انتهایی برای نیل به اهداف خرابکارانه خود سوءاستفاده می کنند، امنیت نقطه انتهایی برای کاربران خانگی و سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. تعداد بالایی از این تهدیدهای پیچیده، توانایی گذر از راهکارهای امنیتی سنتی را داشته و امکان سرقت داده ها و اطلاعات و همچنین ایجاد اختلال در فعالیت‌های آنلاین کاربران را توسط نفوذگران فراهم می کنند.

درایو فلش (USB) یکی از موفق ترین واسط‌های رایانه ای در طول تاریخ رایانه های شخصی بوده است. تمامی رایانه های رومیزی یا لپ تاپ‌هایی که امروزه تولید می‌شوند، از این قابلیت که جایگزینی برای پورت‌های سریال یا موازی است، پشتیبانی می‌کنند.

نرم افزار ضدویروس eScan با قابلیت های فایروالی که دارد، به شکلی مؤثر از سرقت داده ها و آلودگی‌های ویروسی، به وسیله USBها یا دستگاه‌های ذخیره ساز قابل حمل نظیر درایو‌های فلش، کارت‌های حافظه SD، وب کم ها و هاردهای اکسترنال جلوگیری می کند. به این ترتیب می تواند شبکه شما را از تهدیدهای روزافزون سایبری در امان نگه داشته و  محافظت های لازم را از آن به عمل آورد. بخش کنترل برنامه پیشرفته این نرم افزار، امکان مسدودسازی یا صدور مجوز برای برنامه‌ها را به خوبی فراهم کرده و از انجام تهدیدهای مخرب جلوگیری می‌کند.

این نرم افزار، بخش کنترل برنامه پیشرفته ای نیز داشته که امکان مسدود کردن یا صدور مجوز برای برنامه‌ها بر روی رایانه ها را فراهم کرده و از داده‌های شما در برابر تهدیدهای سایبری محافظت می‌کند.

بخش کنترل برنامه های کاربردی نرم افزار ضدویروس eScan، دارای ماژول لیست سفید برنامه ها است که تنها به برنامه‌های انتخاب شده توسط کاربران، امکان اجرا بر روی رایانه آنها را داده و از اجرای سایر برنامه‌ها جلوگیری می­ کند.

 

منبع: escanav