شیوه‌ای ساده‌ برای دسترسی سریع به اطلاعات

آشنایی با ذخیره‌سازی ابری اطلاعات

منظور از ابر، مجموعه‌ای از شبکه‌های عظیم مانند اینترنت است که کاربر از چگونگی فعالیت آن اطلاع دقیقی ندارد. فضای ابری برای ارائه جهت دریافت و ارسال اطلاعات، فضای ذخیره‌سازی، امکان استفاده از برنامه‌های مختلف و غیره ایجاد شده است. به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود که از دور  و با کمک اینترنت به این خدمات دسترسی داشته باشند.

ذخیره سازی ابری یکی از انواع شیوه‌های ذخیره اطلاعات کامپیوتر شخصی است، به صورتی که اطلاعات مهم افراد در مخازن حساسی نگهداری می‌شود. ارائه دهندگان سرویس ذخیر‌ه‌سازی ابری موظفند که اطلاعات را در دسترس کاربران قرار داده و فضای ایمن و کاربردی‌‌ای را فراهم کنند. اشخاص و شرکت‌ها میزان مشخصی از این فضای ذخیره‌سازی را از تامین کنندگان اجاره کرده و اطلاعات مربوط به مشتریان، سازمان و یا اپلیکیشن‌ها را در آن ذخیره می‌کنند.

ذخیره سازی ابری به منزله یک صفحه نمایش مدیریتی است که وظیفه حفاظت، مدیریت، بکاپ گیری از راه دور و در دسترس قرار دادن داده‌ها را بر عهده دارد. مشتریان فضای ابری، کاربرانی هستند که با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، از خدمات فضای ذخیره‌سازی ابری بهره می‌برند. اطلاعات بر پایه فناوری ابری داخل کامپیوتر‌های به هم پیوسته‌ای قرار داده می‌شوند که توسط ارائه دهندگان ابری تحت کنترل و نظارت قرار دارند.