با بهره گیری از این روش‌ها امنیت کامپیوترتان را ارتقا دهید

در دنیای امروز، تکنولوژی محاسبات به شکل فزاینده‌های گسترش پیدا کرده است. معمولاً اکثر افراد، یک یا چند نوع از این تکنولوژی را در اختیار دارند. برای مثال، گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، انواع مختلف تکنولوژی‌های پوشیدنی،‌ تبلت‌ها از جمله این ابزار‌های پرکاربرد هستند. با این وجود،‌ حفظ امنیت این دستگاه‌ها بخش مهمی است که توسط کاربران نادیده گرفته می‌شود. تنها افرادی که به لزوم استقرار امنیت اهمیت داده و در جهت حصول آن سرمایه‌ گذاری می‌کنند، کارشناسان و پژوهشگران امنیت شبکه هستند. در این مطلب به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که با رعایت آنها می‌توانید کامپیوترتان را در برابر تهدیدات ایمن نگه دارید.

فایروال (دیوار آتش)

بهره گیری از یک فایروال جامع و یکپارچه برای مقابله با انواع تهدیداتی که کامپیوتر‌های امروزی با آنها مواجه هستند، موثر خواهد بود. فروشندگان عموماً استفاده از فایروال‌های داخلی  (Built-in) را به خریداران توصیه می‌کنند. سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک دارای فایروال‌های مدرن و پیشرفته‌‌ای هستند. کاربرانی که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کنند می‌توانند فایروال‌هایی مانند ClearOS، IPFire و OPNsense را روی سیستم‌عامل‌شان نصب کنند.

خودداری از اتصال دائمی به اینترنت

اتصال بی‌وقفه به اینترنت می‌تواند خطرات جدی برای سیستم شما در پی داشته باشد. کارشناسان حوزه امنیت توصیه می‌کنند که در مواقعی که استفاده‌ای از اینترنت ندارید، روتر را خاموش کنید. کاربران هوشمند از نصب نرم‌افزار‌های خاص برای افزایش ایمنی روتر‌ها استفاده می‌کنند، زیرا از تهدیدات اینترنتی و آسیب‌پذیری سیستم‌هایشان آگاه هستند.

رمز عبور پیچیده

انتخاب یک رمز عبور قوی از جمله موارد کلیدی و مهمی است که می‌تواند خیال کاربر را تا حد زیادی راحت کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که در مواقعی که نیازی به اینترنت ندارید، روتر را خاموش کنید. برخی از کاربران هوشمند، با نصب نرم‌افزار‌های خاص از دستگاه‌های روتر خود محافظت می‌کنند، زیرا از آسیب‌پذیر بودن سیستم‌هایشان آگاه هستند.

نرم‌افزار آنتی ویروس

نرم‌افزار آنتی ویروس برای ایمن کردن عملکرد کامپیوتر‌های امروزی نقش مهم و ضروری دارد. نرم‌افزار eScan Total Security Suite با ایجاد یک حفاظ منحصر به‌فرد و یکپارچه،‌ امنیت زندگی دیجیتال شما را تامین می‌کند. این نرم‌افزار شما و خانواده شما را در برابر انواع تهدیدات آنلاین، باج افزار، تبلیغ‌افزار‌، تروجان‌، جاسوس افزار و کلاهبرداری‌های فیشینگ محافظت می‌کند.

به‌روز رسانی مستمر

در بحث امنیت فضای مجازی، به‌روز رسانی خودکار یک سپر دفاعی منسجم برای سیستم‌عامل ایجاد می‌کند. کاربران ویندوز باید به‌روز رسانی خودکار کامپیوترشان را فعال کنند، به این ترتیب، امکان نصب وصله‌های امنیتی توسط مایکروسافت روی سیستم فراهم می‌شود. به همین شکل،‌ کاربران باید از به‌روز رسانی‌های دائمی که توسط سازندگان نرم‌افزار‌ها ارایه می‌شود، آگاه بوده و به‌طور مداوم دستگاه‌های خود را به‌روز کنند. این کار، امکان موفقیت هکر‌هایی که دائماً به دنبال بهره برداری از آسیب‌پذیری‌‌های موجود در دستگاه‌ها هستند را متوقف می‌کند. پاک کردن نسخه قدیمی سیستم‌عامل و نصب نسخه جدید و به‌روز نیز می‌تواند راهکار مناسبی برای ایمنی در برابر خطرات بالقوه باشد.