سو‌ءاستفاده هکر‌های از طرح جدید جی‌میل (Gmail)

ایمیل‌های محرمانه هم ممکن است آلوده به ویروس باشند

در ماه آپریل سال 2018، Gmail طرح امنیتی تازه‌ای با نام حالت محرمانه (Confidential Mode) به کاربرانش معرفی کرد.

قابلیت جدید Gmail به کاربر اجازه می‌دهد تا محتوای ایمنی را از کاربر دیگر Gmail دریافت کند. به این معنی که ایمیل‌ها دیگر امکان فوروارد، کپی، دانلود و یا پرینت شدن را ندارند. از دیگر قابلیت‌های جدید Gmail می‌توان به ویژگی انقضای زمان‌بندی شده (Timed-expiry) یا خود تخریب (Self-destructing) و تایید دو مرحله‌ای (Two-step authentication) آن اشاره کرد.

اگر شما یکی از کاربران Gmail هستید و از وب‌سایت Google Mail استفاده می‌کنید، هنگامی‌که وب‌سایت را باز کنید با عبارت ایمیل محرمانه (Confidential Email) رو‌به‌رو خواهید شد. به این ترتیب، تاریخ انقضای محتوای داخل ایمیل‌ها به شما نمایش داده شده، و به شما اعلام خواهد شد که امکان دانلود و یا فوروارد کردن ایمیل‌ها وجود ندارد.

اوضاع زمانی تغییر می‌کند که کاربر Gmail نباشید و Confidential Email دریافت کنید. در چنین مواردی، به‌جای دریافت این پیغام در مرور‌گر، فرد با کلیک کردن روی یک دگمه این پیغام را مشاهده می‌کند.

 

eScan برای ممانعت از این نوع حملات توصیه‌هایی ارائه کرده است:

  • ایمیل‌های فیشینگ را شناسایی کنید. این نوع از ایمیل‌ها معمولا خطا‌های نگراشی متعددی داشته، و در آن از جملات انگلیسی نا‌متعارفی استفاده شده است.
  • از پاسخ دادن به ایمیل‌هایی که ایمیل شخص فرستنده در آن مشخص نیست خود‌داری کنید.
  • هیچگاه مشخصات کارت اعتباری، شماره حساب و یا رمز کاربریتان را در اختیار وب‌سایت‌های نا‌شناس و جعلی قرار ندهید.

در نهایت، براینکه به‌طور کامل از ایمیل‌های فیشینگ و اسپم در امان باشید، می‌توانید از نسخه eScan Total Security Suite کمک بگیرید.